آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد | درمان ارس، با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند! ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد
سرخط خبرها

۲۰ تخلف رانندگی که نمره منفی دارند

  • کد خبر: ۱۷۶۸۸۲
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
۲۰ تخلف رانندگی که نمره منفی دارند
درباره آگاهی از ۲۰ تخلف جدول جرائم راهنمایی‌و‌رانندگی که نمره منفی دارند.

ملیحه ابراهیمی یزدی| شهرآرانیوز حوادث ناگوار ترافیکی زاییده رفتا‌های اشتباهی است که از کاربران ترافیکی سر می‌زند. هنوز خیلی‌ها با مفهوم رعایت حق تقدم بیگانه‌اند. برخی نیز هنگامی که عابر پیاده‌ای را وسط خیابان می‌بینند با بالاترین سرعت از مقابلش عبور می‌کنند. این‌ها همان افرادی هستند که توقف قبل از خط‌کشی عابر پیاده را جدی نمی‌گیرند.

وارد کوچه‌های ورود ممنوع می‌شوند و ممکن است هر نوع رفتار دیگری از آن‌ها سر بزند. شاید از قوانین بی‌اطلاع اند، اما در این شماره قصد داریم درباره تخلف‌هایی که منجر به دریافت نمره منفی و درج در گواهی‌نامه می‌شود نکاتی را یاد‌آور شویم. به گفته کارشناس این شماره (رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان)، بی‌اطلاعی یا نادیده گرفتن قوانین باعث بروز تخلفات حادثه‌ساز می‌شود. مشروح گفتگو با سرهنگ علیرضا رحیمی در خصوص نمره منفی و عواقبی که در انتظار فرد متخلف است را با هم می‌خوانیم.

از ضبط تا ابطال گواهی‌نامه!

۷۵ نمره
دریافت ۷۵ نمره منفی باعث ابطال گواهی‌نامه رانندگی می‌شود.

مرحله اول: تا ۳۰‌نمره منفی
در مرحله نخست اگر مجموع تخلف‌های فرد خاطی تا عدد ۳۰ رسید علاوه بر جریمه شصت‌هزار تومانی، سه ماه گواهی‌نامه‌اش نیز ثبت و ضبط می‌شود.

مرحله دوم: تا ۲۵ نمره منفی
بعد از پایان سه ماه از ضبط گواهی‌نامه اگر راننده‌ای مجدد تا ۲۵ نمره منفی دریافت کند علاوه بر ۹۰‌هزار تومان جریمه، برای شش‌ماه گواهی‌نامه او از سوی پلیس راهور ثبت و ضبط می‌شود.

مرحله سوم: تا ۲۰ نمره منفی
در این مرحله به محض رسیدن نمرات منفی به عدد ۲۰ گواهی‌نامه متخلف ابطال می‌شود و بعد از گذشت ۱۲ ماه باید برای دریافت گواهی‌نامه مراحل آزمون‌های کتبی و شهری را پشت سر بگذارد. البته ۱۵۰‌هزار تومان هم جریمه به دنبال دارد.

نکته ۱
جمع نمرات باید به قبل از عدد مورد نظر برسد تا مشمول جریمه و ضبط گواهی‌نامه نشود. به عنوان نمونه در مرحله اول ۲۹، در مرحله دوم ۲۴ و مرحله سوم ۱۹.

نکته ۲
در طی ماه‌هایی که گواهی‌نامه ثبت و ضبط شده است، فرد متخلف اجازه نشستن پشت فرمان هیچ وسیله نقلیه موتوری را ندارد.

بیشترین تخلف‌ها با نمره منفی

در شهر:

  • عبور از چراغ قرمز
  • ورود و دور زدن ممنوع
  • رعایت نکردن حق تقدم

در جاده:

  • سرعت
  • سبقت
  • تجاوز به چپ

تخلفاتی که نمره منفی دارند

۲۰ تخلف رانندگی که نمره منفی دارند

آمار نمرات منفی تخلفات رانندگی مشهدی‌ها از پارسال تا امسال

۶۵۶ مورد
تعداد نمرات منفی ثبت شده در سال ۱۴۰۱،

۲۶۱ مورد
تعداد نمرات منفی ثبت شده در چهارماهه ابتدای سال گذشته

۱۷۷ مورد
تعداد نمرات منفی ثبت شده در چهارماهه ابتدایی امسال

۲۴۵ مورد
تعداد تست مثبت الکل در سال ۱۴۰۱ (کد جریمه ۲۰۰۷ جدول جرائم راهنمایی‌و‌رانندگی)

۶۰ مورد
تعداد تست مثبت الکل در چهارماهه ابتدایی سال گذشته

۱۷۹ مورد
تعداد تست مثبت الکل در چهارماهه ابتدایی امسال

فوری فوتی

نمره منفی‌ها در شماره گواهی‌نامه اعمال می‌شود و هیچ ربطی به شماره پلاک وسیله نقلیه ندارد.

افراد برای اطلاع از نمرات منفی گواهی‌نامه خود می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان پلیس+۱۰ نسبت به استعلام نمرات منفی در سابقه گواهی‌نامه خود اقدام کنند.

اگر فردی از آخرین نمره منفی‌اش (نمراتی که به حد نصاب نرسیده باشد) مدت شش‌ماه بگذرد و در این بین هیچ‌گونه تخلفی (چه نمره منفی‌دار چه بدون نمره منفی) در سابقه گواهی‌نامه‌اش ثبت نشده باشد سایر نمرات منفی از سابقه گواهی‌نامه او پاک می‌شود.

۲ نوع
نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی و سنگین متفاوت است

۲۰ مورد
از مجموع ۱۹۱ مورد جریمه ۲۰ مورد تخلف خاص و ویژه به شمار می‌آیند که نمره منفی دارند

۱۹۱ مورد
مجموع کد‌های جریمه جدول جرائم راهنمایی‌و‌رانندگی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->